För att du ska få en så smidig start som möjligt i Amili har vi satt ihop en kort introduktionsbildning. Följ stegen nedan och få en överblick över Amili och de viktigaste funktionerna du kommer att möta i verktyget.
STEG 1 | Kort om kravflödet
Amili bygger på automatiska flöden där processen kan variera beroende bransch, kund och organisation. Nedan ger vi en överblick över ett typiskt kravflöde.
- Faktura
- Påminnelse
- Inkassokrav
- Solvenskontroll / scoring
- Ansökan om betalningsföreläggande
- Utslag och eventuell utmätning
- Efterbevakning
Du väljer startåtgärd i kravflödet med möjlighet att inleda processen redan vid fakturering. Maila till sales@amili.se eller hör av dig till ansvarig säljare om du önskar att överlämna fler delar av hanteringen åt oss.
> Se exempel på hur en faktura, påminnelse eller inkassokrav från oss kan se ut.
Tips! Lär dig mer om vad varje steg i kravflödet innebär för att förstå processen bättre. Du hittar mer information här.
STEG 2 | Digital rundtur
Amili
Amili är utvecklat för dig som uppdragsgivare. Ta en digital rundtur i Amili och upplev hur enkelt det kan vara att göra en faktura till en inkommande betalning. Vi visar dig hur du följer ärenden, tar fram relevanta rapporter och fattar beslut om nästa steg.
Min Betalning
Vår betalplattform Min Betalning är utvecklad för att ge era kunder de bästa förutsättningarna och verktygen för smidiga betalningar. Ta en digital rundtur i Min Betalning och se hur era kunder gör för att skjuta upp, eller dela upp, sina betalningar med ett knapptryck.
STEG 3 | Grundläggande navigering
Du loggar in i Amili efter eget behov, men vi rekommenderar minst ett par gånger per vecka för att agera på eventuella beslut och få en överblick över dina ärenden.
Vanliga aktiviteter inne i Amili:
- Bjud in och hantera användare
- Hitta ett ärende
- Filtrera och exportera relevant ärendedata
- Saker att hantera i Amili.
- Hantera anstånd
- Lägg upp en amorteringsplan åt kund
- Hantera bestridanden
STEG 4 | Amili Support
Vi finns tillgängliga för att stötta dig i hantering av ärende och navigering i Amili. Hittar du inte svar på din fråga i Kunskapsbanken kan du och dina kunder nå oss på något av följande sätt:
För dig som uppdragsgivare
- Gäller din fråga ett specifikt ärende? > Skapa en ticket direkt i Amili.
- För generella frågor som inte rör ett specifikt ärende - maila in till vår support på support@amili.se.
För dina kunder
- Behöver dina kunder hjälp med ett ärende? Då kan de logga in och chatta med oss inne i Min Betalning.
- Passar det bättre att ringa så kan de göra det under vardagar mellan 08.30-18.00 på nummer 0771-23 24 00.