Hoppa till innehåll
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Hur hittar jag ett ärende?

Det finns flera tillvägagångssätt att hitta ett ärende i Amili. Vilken metod som lämpar sig bäst beror på vilken information du har om ärendet. Vi går nedan igenom hur du hittar ett ärende, eller söker dig fram till ett.

1. Via sökfunktionen

Denna metod passar bra när du har tillgång till ärendets referensnummer, fakturanummer, OCR-nummer alternativt person- eller organisationsnummer.

  • Öppna sökmenyn genom att klicka på förstoringsglaset till höger i huvudmenyn.
  • Om du har ärendets referensnummer fyller du i detta i fältet ärendenummer. Detta refererar till Amilis ärendenummer som finns synligt på kravbrevet.
  • Om du har ärendets fakturanummer fyller du i detta i fältet fakturanummer. Detta kan vara ett fakturanummer som antingen genererats av oss, om ni har faktura som startåtgärd, alternativt av er själva. 
  • Om du saknar ärende- eller fakturanummer och har person- eller organisationsuppgifter fyller du i fältet person- eller organisationsnummer.
    • Navigera därefter till ärenden kopplade till personen eller organisationen genom fliken ärenden.
  • Om du har ärendets OCR-nummer fyller du i detta i fältet OCR-nummer. Notera att du enbart kan söka på Amilis OCR-nummer och inte era egna. 

 

2. Via ärendevyn

Denna metod passar bra när du vill få en överblick av ärenden efter specifika värden och saknar ytterligare information eller bara har namnet på kunden.

  • Öppna ärendevyn genom att klicka på Ärenden till vänster i menyraden.
  • Tryck på Filter för att kategorisera vilka ärenden du vill se.
  • Tryck på Filtrera i det högra hörnet när du är klar.
  • Amili presenterar nu ärenden som matchar filtreringen som du kan trycka dig vidare till för att se mer specifik information om.
  • Du kan även söka på namn i denna vyn genom sökrutan under Ärenden.

Tips! Du kan även söka i ärendevyn med samma funktionalitet som förstoringsglaset genom referensnummer, fakturanummer, OCR-nummer alternativt person-eller organisationsnummer. 

 

3. Via kundvyn

  • Öppna kundvyn genom att klicka på Kunder till vänster i menyraden.
  • Tryck på Filter för att kategorisera vilka kunder du vill se.
  • Tryck på Filtrera i det högra hörnet när du är klar.
  • Amili presenterar nu de kunder som matchar filtreringen och du kan nu trycka vidare på specifika kunder du önskar se mer information om.
  • Under fliken Ärenden på kundbilden ser ni de ärenden som är kopplade till kunden.
  • Du kan även söka på namn i denna vyn genom sökrutan under Kunder.

Passar när du vill få en överblick av era kunder efter specifika värden och saknar ytterligare information eller bara har namnet på kunden.