På Amilis startsida har vi samlat all typ av information du behöver agera på under listvyn "Att hantera".
Listan över saker att hantera innehåller alla dina befintliga beslut och tickets. Läs mer om vad dessa innebär nedan och hur du agerar på dem.
Beslut
Med Amilis beslutsverktyg kan du som uppdragsgivare fatta beslut gällande nästa steg i ett ärende. Denna typ av beslut kan exempelvis handla om ifall ett ärende ska gå vidare till Kronofogden eller inte. Du hittar alla pågående beslut genom att klicka på beslut i toppmenyn eller genom navigering via startsidan.
Läs mer här om hur du hanterar beslut i ett ärende.
Tickets
Tickets används för att kommunicera med våra specialister kring ett specifikt ärende. Vi listar även alla dina pågående tickets under listvyn Att hantera så att du enkelt kan ta del av vår återkoppling.
Läs mer här om hur du kommunicerar kring ett ärende genom tickets.
Senaste händelserna
För ökad transparens och tydlighet hittar du även de senaste händelserna i ett separat flöde på startsidan i Amili. Händelser som syns här är:- Nyregistrerade ärenden i Amili.
- Ärenden som är fullt betalda av kund och därmed avslutade.
Du behöver inte agera på denna information, utan den presenteras enbart för att ge dig en bättre översikt av dina ärenden.