Hur gör jag en notering i ett ärende?
Du kan göra två olika typer av noteringar i ett ärende, en kontaktnotering och en händelsenotering för att dokumentera aktiviteter.
Kontaktnotering
En kontaktnotering gör du när du varit i kontakt med någon part i ett ärende:
- Klicka på ärenden i huvudmenyn.
- Klicka på de tre prickarna.
- Välj Historik > Notering > Ny kontakt.
- Välj den kontakt noteringen rör (ex. gäldenär, borgenär).
- Välj typ av kontakt (ex. telefon, mail).
- Klicka på OK och en kontaktnotering sparas i ärendehistoriken.
Händelsenotering
En händelsenotering passar när du utfört någonting i ett specifikt ärende.
- Klicka på ärenden i huvudmenyn.
- Klicka på de tre prickarna.
- Välj Historik > Notering > Ny Notering.
- Välj aktivitet i dropdown-listan.
- Klicka på OK och en händelsenotering sparas i ärendehistoriken.