Hur skickar jag över förfallna fakturor i Bokföring & Fakturering (Spiris) för påminnelsehantering i Amili?
Se hur du väljer ut och skickar över enskilda, förfallna fakturor för kravhantering i Amili.
Tänk på! Artikeln är enbart relevant för dig som använder Amili via integrationen till Bokföring & Fakturering i Spiris. Om du inte har aktiverat integrationen än så hittar du en guide hur du gör här.
- För att skicka över en förfallen faktura till Amili så klickar du på skickade fakturor i menyn till vänster inne i Inexchange.
- Hitta fakturan du vill att Amili ska skicka ut en betalningspåminnelse för och klicka på de tre prickarna till höger.
- Klicka på skicka påminnelse.

- Nu kommer ett ärende skapas upp i Amili och det automatiserade kravflödet kommer att kicka in. Du kan följa ärendet, se status och fatta eventuella beslut inne i Amiliplattformen. Inne i Bokföring & Fakturering hittar du också övergripande information i historiken för en enskild kundfaktura.
