Hur gör jag en notering i ett ärende?

Du kan göra två olika typer av noteringar i ett ärende, en kontaktnotering och en händelsenotering. En kontaktnotering gör du när du varit i kontakt med någon part i ett ärende, medan en händelsenotering passar när du utfört någonting i ett ärende.

Kontaktnotering

  1. Öppna ärendevyn.
  2. Klicka på de tre prickarna.
  3. Välj Historik > Notering > Ny kontakt.
  4. Välj den kontakt noteringen rör (ex. gäldenär, borgenär).
  5. Välj Typ av kontakt (ex. telefon, mail).
  6. Klicka på OK och en kontaktnotering sparas i ärendehistoriken.

Händelsenotering

  1. Öppna ärendevyn.
  2. Klicka på de tre prickarna.
  3. Välj Historik > Notering > Ny Notering.
  4. Välj aktivitet i dropdown-listan.
  5. Klicka på OK och en händelsenotering sparas i ärendehistoriken.