Vad kan jag göra i ärendevyn på ett ärende?

Ärendevyn finns till för att du ska få bättre förståelse om ärendet, se aktiviteter kopplade till ärendet, samt kunna genomföra åtgärder på ärendet.

När du öppnar ett ärende hamnar du direkt på fliken Detaljer. Via de andra flikarna kan du navigera dig mellan olika vyer för mer information. De olika vyerna är Detaljer, Transaktioner, Historik, Utskrifter samt Skuldsammanställning. Notera att Skuldsammanställning endast är synlig om ärendet är en del av en större skuld. 

Detaljer

I fliken Detaljer kan du:

  • Se detaljerad information om ärendet. Exempelvis, totalt återstående kapital och hur skulden är uppdelad. 
  • Fördjupa dig i detaljer om ärendet, fakturaställaren och den betalningsskyldige. 
  • Initiera aktiviteter via de tre prickarna i det övre högerhörnet.
  • Navigera dig vidare till andra vyer via flikarna Transaktioner, Historik, Utskrifter eller Skuldsammanställning. 
  • Navigera dig vidare till kundbilden genom Mera info i rutan Kund. 

Transaktioner

I fliken Transaktioner kan du:

  • Se registrerat kapital och kostnader.
  • Genomförda transaktioner. 
    • Transaktionerna presenteras i kronologisk ordning.

Historik

I fliken Historik kan du:

  • Här dyker information om historiken för ärendet upp, såsom när ett ärende registrerats, ett brev skickats ut eller om en åtgärd har genomförts.

Utskrifter

I fliken Utskrifter kan du:

  • Se utskriften för ärendet och när denna genomfördes. 
  • Navigera dig vidare till mer information om utskriften genom symbolen till höger för att exempelvis se typ av distributionssätt.

Skuldsammanställning

Om ett ärende ingår i en större skuld, exempelvis om ett inkassoärende har flera påminnelse på sig, kan du i fliken Skuldsammanställning:

  • Se vilka ärenden som ingår i skulden.
  • Trycka dig vidare till andra ärenden som tillhör den totala skulden genom att trycka på respektive ärende vid symbolen till höger.

Andra möjligheter

Ovanför flikarna till höger inne på ett ärende hittar du även:

  • Det senaste utskickade brevet.
  • En originalfaktura om denna har skickats över till Amili.
  • Möjligheten att lägga till ett ärende i din bevakningslista genom att trycka på Bevaka.
  • Genomföra åtgärder genom de tre prickarna, exempelvis:
    • Göra ett avbrott, exempelvis Amorteringsplan, ge Anstånd eller stänga ett ärende. 
    • Skapa en ticket och kommunicera med Amili.

Tips! Genom att tryck dig vidare i fliken Detaljer i rutan Kund och Mera info kan du få ytterligare fördjupad information om kundbilden.