Hur får jag fram olika rapporter i Amili?

I Amili hittar du statistik och data om dina ärenden, kunder och betalningar. Genom att filtrera och anpassa vyerna kan du på ett flexibelt sätt styra vilken data du vill se. Läs mer om hur du filtrerar fram vanliga rapporter i Amili.

I den här artikeln:

Anpassa din ärendevy

Utbetalningsspecifikation (Avräkningsrapport)

Utgireringsrapport

Avslutsrapport ärende 

Efterbevakningsrapport

Periodrapport

Statusrapport ärende 

Uppdragsrapport

 


 

Anpassa din ärendevy

För att få fram relevant data i samtliga rapporter listade nedan rekommenderar vi att du väljer att ha följande fält synliga i din ärendevy. 

  • Navigera till ärenden i huvudmenyn. 
  • Klicka på anpassa vy. 
  • Dra upp följande fält under rubriken synliga fält: 
    • Ärende
    • Kundidentifikation
    • Fakturanummer
    • Kund
    • Skapad
    • Totalt tillagt
    • Kapital
    • Status
    • I tillstånd sedan
    • Återstående kapital
    • Avslutad
    • Avslutsorsak

Läs mer om hur gör för att anpassa vy och styra menyfältet här

 

Utbetalningsspecifikation (Avräkningsrapport)

I Amili hittar du en specifikation över alla inbetalningar som registrerats på era ärenden under vald tidsperiod. Betalningarna redovisas per akt och du hittar informationen genom att: 

  • Klicka på underlag i huvudmenyn. 
  • Klicka på filter och välj önskat utbetalningsdatum.

Utbetalningsspecifikaition

 

 

Utgireringsrapport

En Utgireringsrapport specificerar totalsumman som betalats ut från Visma Amili dagligen under vald tidsperiod.

  • Följ instruktionerna för att få fram en utbetalningsspecifikation ovan. 
  • Klicka sen på de tre prickarna uppe till höger och exportera utbetalningsspecifikationen.

  • Summera kolumnen belopp i ditt kalkylprogram för att få fram totalsumman.

 

 

Avslutsrapport ärende 

Få fram statistik över alla avslutade ärenden för en vald period genom att:

  • Klicka på ärenden i huvudmenyn.
  • Klicka på filter
    • Under status väljer du avslutad. 
    • Välj sedan den period som du vill se avslutade ärenden för. 

 

Efterbevakningsrapport

En Efterbevakningsrapport innehåller information om kapital och antal ärenden som placerats för efterbevakning under vald period. Rapporten kan ses som en reskontrarapport på utestående fordringar (kapital) och du får fram informationen genom att: 

  • Klicka på ärenden i huvudmenyn.
  • Klicka på filter
    • Under status väljer du efterbevakning. 
    • Välj sedan datum för skapad från och till om du vill se data för ärenden som skapade en viss period.
    • Vill du istället se vilka ärende som lagts på efterbevakning en specifik period så väljer du filter i tillstånd sedan och fyller i önskat datum i fälten från och till. 

 

Periodrapport

Få fram data på kapital och antal ärenden under vald tidsperiod. Rapporten kan ses som en reskontrarapport på utestående fordringar (kapital) och du tar fram den genom att: 

  • Klicka på ärenden i huvudmenyn.
  • Klicka på filter
    • Under skapad väljer du önskat datum i fälten från och till.

 

Statusrapport ärende 

Se status på alla dina öppna ärenden och resterande kapital. Du får fram rapporten genom att:

  • Klicka på ärenden i huvudmenyn.
  • Klicka på filter
    • Under skapad väljer du önskat datum i fälten från och till.

     

    Uppdragsrapport

    Se alla lämnade ärenden under vald period genom att: 

    • Klicka på ärenden i huvudmenyn.
    • Klicka på filter
      • Under skapad väljer du önskat datum i fälten från och till.